Tréningek

MBSR TRÉNING

CÉGES TRÉNINGEK, ELŐADÁSOK

ELVONULÁSOK

Miért érezzük folyton azt, hogy rohan az idő? Miért van az, hogy bármennyire is akarunk és tervezünk, nem jut idő a fontos dolgokra? Miért élünk állandóan a múltban vagy a jövőben, ahelyett, hogy élveznénk a jelenünket? Hogyan lehet az állandó agyalást leállítani és megélni a pillanatot? Vajon a boldogság miért mindig a jövőben vár ránk? A mindfulness tréningeken és csoportokban a tudatos jelenlétet és önismeretet fejlesztő gyakorlatokon keresztül tanuljuk meg, hogyan vegyük sikeresen a nagyvárosi, túlhajszolt életmódunk által felvetett kihívásokat.

A tréningek célja, hogy növeljék a résztvevők koncentrációs képességét és jelenlétélményét, és a következő tulajdonságok kifejlesztését:

  • ítélkezésmentesség
  • türelem
  • friss nézőpont
  • bizalom

  • küszködésmentesség
  • elengedés
  • hála
  • nagylelkűség, kedvesség

A mindfulness: tudatosság mindenben, amit csinálnuk. A félreértésekkel ellentétben nem lótuszüléses meditálást, nem egy rózsaszín felhőn való utazást, nem pozitív megerősítéseket, jelenhedonizmust vagy lemondást jelent. Gyakorlásához nem kell vallásosnak, vagy jógiknak lennünk, és semmilyen fizikai feltételnek sem szükséges hozzá teljesülnie.

A mindfulness tréningek lényege, hogy közelebb kerüljünk a legbelső természetünkhöz, amit az agyunk által kreált gondolatok és érzelmek sokszor nem engednek megtörténni. Önsimeretet és tudatos választást, a szokásaink és beidegződéseink újraértelmezését jelenti. Olyan gyakorlatot, ami a mai ember kiegyensúlyozottságához alapvetően szükséges.

Mindfulness Alapú Stresszcsökkentő és Önismereti Tréning (MBSR)

8 héten át, heti 2 óra hétköznap esténként, a 6. héten egy 5 órás hétvégi csendes nappal. Maximum létszám: 15 fő.

A tréning célja

A tréning célja, hogy megismertesse az érdeklődőket a mindfulness módszertanával, elméletével és gyakorlatával, a háttérmechanizmusokkal. De még fontosabb célja ennél az, hogy fejlessze a tudatosságunkat, és megtanítson minket arra, hogyan csökkentsük a stresszt a saját életünkben, és azt, hogyan hozzuk be a nyugodtságot és a koncentrált figyelmet, az elmélyülést az életünkbe. A tréningen tanultaknak hála meg tudjuk törni rossz szokásainkat, ki tudunk jönni a robotpilóta üzemmódból, megtanuljuk a figyelmünket a jelen pillanatra irányítani, és megtapasztaljuk a létezés örömét.

Neked ajánlom, ha:

  • Stresszes környezetben kell helyt állnod.
  • Stresszalapú betegséggel küzdesz.
  • Meg akarsz szabadulni valamilyen rossz szokásodtól.
  • Nehezedre esik egy dolgora koncentrálni.
  • Fáraszt a napi robot.
  • Sokszor vagy elégedetlen, nem találsz örömöt az életben.
  • Mindig másra vágysz, mint ami van.
  • Különböző feltételekhez kötöd a boldogságod.
  • Úgy érzed, elrohan melletted az élet.
  • Folyton pörögsz és nem tudsz leállni.
  • Túl sok a zaj körülötted.
  • Szeretetteljesebb életre vágysz.
  • Egy hosszú távon, otthon is alkalmazható önismereti módszert keresel.
  • Szeretnél elkezdeni meditálni.

A tréningre való jelentkezés feltétele, hogy elkötelezett légy a változás mellett. Mindenkit várok, aki kész az önismereti munkára, aki vállalja, hogy minden alkalmon részt vesz és a tréning ideje alatt heti hatszor legalább 20 perces gyakorlást végez otthon.

A tréning felépítése

Az egyes alkalmak közös meditációból, a háttérmechanzimusok megismerését szolgáló csoportos feladatokból, és inspirációs modulokból állnak. A következő témákat érintjük a tréningen:

  1. A mindfulness hatásmechanizmusa, elméleti alapok, a megfelelő hozzáállás kialakítása, alapelvek. A koncentráció és a jelenlét gyakorlása az érzékeinken keresztül.
  2. Felébredés a robotpilóta üzemmódból. Létezés és cselekvés. A testtudatosság, mint a mindfulness alapja.
  3. A stressz okai, testi jelei, kezelése mindfulness-szel. Automatikus stresszreakció helyett az éberség alkalmazása nehéz helyzetekben.
  4. A meditációs gyakorlás kialakítása, ülő pozíció, fókusz, csendes, otthoni gyakorlás.
  5. A címkézés módszere, és a gondolatok megfigyelésének gyakorlása.
  6. Kellemes és kellemetlen érzések tudatosítása. A harc elengedése. A hála kifejlesztése.
  7. Az érzelmek ABC-je, az érzelmekhez való hozzáállásunk tudatosítása.
  8. Az önszeretet, a kedvesség és együttérzés, mint a mindfulness gyakorlás alapja.
  9. Tudatos élet a hétköznapokban.

Időpontok, helyszín

2019 őszén a következő csoportok indulnak:

Hétfő 18:00-20:00 – VÁRÓLISTA

  1. alkalom: szeptember 23.
  2. alkalom: szeptember 30.
  3. alkalom: október 7.
  4. alkalom: október 14.
  5. alkalom: október 21.
  6. alkalom: október 28.
  7. alkalom: november 4.
  8. alkalom: november 11.

Kedd 18:30-20:30 – VÁRÓLISTA

  1. alkalom: szeptember 24.
  2. alkalom: október 1.
  3. alkalom: október 8.
  4. alkalom: október 15.
  5. alkalom: október 22.
  6. alkalom: október 29.
  7. alkalom: november 5.
  8. alkalom: november 12.

Helyszín: Lélekszíntér, 1136 Budapest, Balzac u. 39. (térkép)
5-ös kapucsengő –  félemelet – első ajtó

Megközelítés:

4-6-os villamossal a Jászai Mari térig, utána gyalog 5-7 perc a Pozsonyi úton.
75-ös troli: Szent István park megálló
3-as metró: Lehel téri megállótól 7-10 perc séta



Fontos! Érdeklődés esetén javaslom a jelentkezés leadását, mert elő szoktak fordulni lemondások. Felszabaduló helyek esetén jelentkezem a várólistán lévőknél.

Hatás

  • A stresszes helyezeteket máshogyan élheted meg és jobban kezelheted.
  • Könnyebben észreveheted az életedet uraló, és stresszt okozó mintázatokat.
  • Képes lehetesz tudatosan cselekedni a mindennapokban, választási lehetőséget kínálva saját magad számára, még egy nehéz helyzetben is.
  • Növekedhet a reflexiós képességed, az önismereted és a tudatosságod.
  • Megszűnhetnek az alvásproblémáid, enyhülhetnek az egyéb stresszalapú betegségek.
  • Képessé válhatsz elfogadóan kapcsolódni a saját érzelmeidhez, magadhoz és másokhoz.
  • A monoton munkákat nagyobb élvezettel kezdheted el csinálni.
  • Megtalálhatod az apró örömöket az életben, amelyek felett eddig elsiklottál.
  • Nyugodtabbá, megfontoltabbá, együttérzővé válhatsz.
  • Javulhat a memóriád és az érzékelési képességed.
  • A fizikai fájdalmad, a vele járó szenvedés csökkenhet.
  • Könnyebben engedhetsz el dolgokat.
  • Az életedbe beköszönthet a hála és az elégedettség.

Ár

  • ha úgy érzed, átlagos jövedelmi helyzetben vagy: 50 000 Ft
  • ha úgy érzed, megengedheted magadnak, és támogatnád a kedvezményes részvételt más számára: 65 000 Ft
  • ha úgy érzed, kedvezményre van szükséged: 35 000 Ft (ezt a lehetőséget elsősorban diákoknak, nyugdíjasoknak, munkanélkül lévőknek tartjuk fent a csoportban)

Az ár tartalmazza a 8×2 órás tanfolyamon való részvételt, az 5 órás csendes napon való részvételt, a 11 db, nagyjából 4 órányi meditációs hanganyagot, és a több mint 130 oldalas munkafüzetet. A tréning után a résztvevők egy zárt Facebook csoportban tudják folytatni a gyakorlást velem, ahova meditációkat, mindfulness inspirációkat töltök fel.



Fontos! A jelentkezésed az előleg, azaz 30 000 Ft befizetésével lesz teljes. Kérlek, az összeget a jelentkezéseddel egy időben utald át a következő számlaszámra: Krajcsó Nelli – 11600006-10000006-12413851 (Erste Bank). Tárgy: “MBSR Tréning”.

További kérdéseiddel keress bizalommal a nelli@slowbudapest.com e-mail címen!

Céges előadások, tréningek

Évek óta dolgozom cégekkel, ahol abban próbálok segíteni a dolgozóknak, hogy hatékonyabban kezeljék a stresszt, ezáltal kiegyensúlyozotabbak és egészségesebbek legyenek. A céges MBSR tréningek segíthetnek empatikusabb, jobban kommunikáló embereket adni a csapatnak. A gyakorlásnak hála a tréningrésztvevők képesek a tudatos jelenlétet az irodai és otthoni szituációkban is képviselni.

Cégek számára 6-8 alkalmas MBSR tréningeket, 1-2 napos vagy 1-3 órás egyszeri mindfulness workshopokat vagy előadásokat tartok. Céges csapatépítő napra, konferenciára stresszmentesítő programként egy mindfulness workshop vagy előadás jó választás lehet. Ha mélyebb változásra van szüksége a csapatnak, a 6-8 alkalmas MBSR tréning lehet a megoldás. A nagy nyomás alatt, rövid határidőkkel dolgozó vállalatoknak, a kreatív, a civil, a segítő szakma képviselőinek, a sok ember menedzselését végző munkatársak esetében egy mindfulness tréning megoldás lehet a munkahelyi jóllét és elégedettség, a lojalitás növeléséhez. Ezen kívül a mindfulness bizonyítottan pozitív hatással van a munkavállalói teljesítményre, és a költségcsökkentésben is alkalmazható. További részletekért ajánlom ezt az írást ››Néhány adat  azzal kapcsolatban, hogy egy cégnek, ha hosszú távra tervez, miért szükséges foglalkoznia a stresszkezeléssel:

  • A munkahelyi stressz a munkavállalók 28%-át érinti Európában (körül-belül 40 millió embert), mindez nagyjából évi 20 milliárd eurójába kerül az EU-nak közvetlenül az egészségügyi költségek és a kiesett munkaórák finanszírozása miatt.
  • A kiégés gazdasági hatásai jelentősek, Nagy-Britanniában 4 millió, az USA-ban pedig 550 millió munkanap/év veszik el a kiégés miatt.
  • A magyar gazdaságnak évente 1000 milliárd forint kárt okoz a munkahelyi stressz.
  • Az Európai Munkahelyi Biztonsági és Egészségvédelmi Ügynökség (EU-OSHA) 2014-ben kezdte el munkahelyi stressz programját, küldetése, hogy Európát biztonságosabb, egészségesebb és termelékenyebb munkavégzési hellyé tegye.
  • Kutatások alapján az Y és Z generációt már pusztán pénzbeli juttatásokon keresztül nem feltétlenül tudja megtartani egy vállalat, ezért fontos, hogy új szolgáltatásokat vezessen be a cég a mindennapjaiba, amiken keresztül érzékeltetni tudja a csapattagokkal, hogy fontosak számára, és ki tudja belőlük hozni a maximumot anélkül, hogy fél-egy éven belül otthagynák a vállalatot.

A szolgáltatások magyar és angol nyelven is megrendelhetők.

Ajánlatkérés: nelli@slowbudapest.com 06 30 443 71 33

VISSZAJELZÉSEK:

“Véleményem szerint Nelli nagyon hitelesen képviseli mindazt, amiben hisz. Együttműködésünk során személyesen is megtapasztalhattam, hogy mondatai nem csak üres frázisok, valódi tettek is állnak mögöttük.

A nálunk tartott rövid, mindfulnesst bemutató workshopok során könnyedén megteremtette a kapcsolatot a résztvevőkkel. Gyorsan ráérzett a csoport igényeire, és próbálta azoknak megfelelően alakítani a beszélgetés menetét. Személyisége, hangja és mozdulatai már önmagában nyugalmat teremtenek.

A résztvevők szinte kivétel nélkül pozitív visszajelést adtak, és azt mondták, hogy a workshop meghozta a kedvüket ahhoz, hogy mélyebben is megismerkedjenek az irányzattal.

Köszönjük! :)”

Elvonulások

“A látásod kitisztul, amint a szívedbe tekintesz. Aki kifelé néz, álmodik. Aki befelé néz, fölébred.”
(Carl Gustav Jung)

Nyári elvonulás – 2019. június 12-16.

Évente egyszer, minden nyáron elvonulást szervezek Szamosi Judit testtudati trénerrel, a Testidő tréning megalkotójával. Évek óta együtt mutatjuk meg a teltházas elvonulásaink résztvevőinek, milyen az a szabadság és mélység, amit a mindfulness és az improvizációs táncos-testtudati munka ötvözése hozhat.

Ezen a különleges önismereti elvonuláson 5 napig mindfulness meditációkon és improvizációs táncos-testtudati gyakorlatokon keresztül kiszakadunk a mindennapok pörgéséből és megérkezünk a saját jelenünkbe. Ez az elmélyült, koncentrált állapot segít abban, hogy tisztán rálássunk a szokásainkra és elindulhassunk a változás felé.  A jelenbe való megérkezés és a testünkhöz való kapcsolódás a rácsodálkozás és felfedezés élményét és természetes megpihenést adhat.

Sok szeretettel ajánljuk elvonulásunkat mindazok számára, akik érdeklődnek a mindfulness, a meditáció és a táncos-testtudati, önismereti munka iránt. A napokon át végzett gyakorlatoknak köszönhetően a tábor hatása nem ér véget az utolsó napon, utána nyugodtabban, tudatosabban és kipihentebben folytathatjuk a nyarunkat.

A jelentkezést az elvonulásra minden év februárjában indítjuk el ezen az oldalon.

Tovább az elvonulás részletes leírásához ››

Téli elvonulás 2019. december 13-15.

Ezt a háromnapos elvonulást azoknak ajánlom, akik már végeztek mindfulness tanfolyamot és a fél- és egynapos gyakorlások után készen állnak egy hosszabb elvonulásra. A hétvégén lehetőségünk lesz kipróbálni hosszabb és mélyebb gyakorlatokat és a hosszabb csendet. Ha szeretnéd mélyíteni a gyakorlásodat és fejlődnél az önismeretben, szeretettel várlak!

Fókuszban az érzelmek, szerető kedvesség, együttérzés

Tovább az elvonulás részletes leírásához ››

HÍRLEVÉL-FELIRATKOZÁS