ONLINE 8 HETES MINDFULNESS ALAPÚ STRESSZCSÖKKENTŐ ÉS ÖNISMERETI TRÉNING (MBSR)

A Pázmány Péter Egyetem hallgatói számára

8 héten át, csütörtökönként heti 2 óra online. Maximum létszám: 7 fő.

A tréning célja

A tréning célja, hogy megismertesse az érdeklődőket a mindfulness módszertanával, elméletével és gyakorlatával és segítsen lebontani a meditáció és a mindfulness körüli mítoszokat. A tréning segíthet fejleszteni a tudatosságunkat, mélyíteni önismeretünket, ezáltal csökkenteni az elménk működéséből fakadó stresszt az életünkben.

Neked ajánlom, ha

  • Stresszes környezetben kell helyt állnod.
  • Stresszalapú betegséggel küzdesz.
  • Meg akarsz szabadulni valamilyen rossz szokásodtól.
  • Nehezedre esik egy dolgora koncentrálni.
  • Fáraszt a napi robot.
  • Sokszor vagy elégedetlen, nem találsz örömöt az életben.
  • Mindig másra vágysz, mint ami van.
  • Különböző feltételekhez kötöd a boldogságod.
  • Úgy érzed, elrohan melletted az élet.
  • Folyton pörögsz és nem tudsz leállni.
  • Túl sok a zaj körülötted.
  • Szeretetteljesebb életre vágysz.
  • Egy hosszú távon, otthon is alkalmazható önismereti módszert keresel.
  • Szeretnél elkezdeni meditálni.

A tréningre való jelentkezés feltétele, hogy elkötelezett légy a változás mellett. Mindenkit várok, aki kész az önismereti munkára, aki vállalja, hogy minden alkalmon részt vesz és a tréning ideje alatt heti hatszor legalább 20 perces gyakorlást végez otthon. Párok, családtagok a folyamat jellege miatt nem jelentkezhetnek.

A tréning felépítése

Az egyes alkalmak közös meditációból, a háttérmechanzimusok megismerését szolgáló csoportos feladatokból, és inspirációs modulokból állnak. A következő témákat érintjük a tréningen:

  1. A mindfulness hatásmechanizmusa, elméleti alapok, a megfelelő hozzáállás kialakítása, alapelvek. A koncentráció és a jelenlét gyakorlása az érzékeinken keresztül.
  2. Felébredés a robotpilóta üzemmódból. Létezés és cselekvés. A testtudatosság, mint a mindfulness alapja.
  3. A stressz okai, testi jelei, kezelése mindfulness-szel. Automatikus stresszreakció helyett az éberség alkalmazása nehéz helyzetekben.
  4. A meditációs gyakorlás kialakítása, ülő pozíció, fókusz, csendes, otthoni gyakorlás.
  5. A címkézés módszere és a gondolatok megfigyelésének gyakorlása.
  6. Kellemes és kellemetlen érzések tudatosítása. A harc elengedése. A hála kifejlesztése.
  7. Az érzelmek ABC-je, az érzelmekhez való hozzáállásunk tudatosítása.
  8. Az önszeretet, a kedvesség és együttérzés, mint a mindfulness gyakorlás alapja.
  9. Tudatos élet a hétköznapokban.

Tréningalkalmak időpontjai

A tréningalkalmak csütörtökönként lesznek megtartva a következő napokon:
  1. alkalom: 2020. április 30.
  2. alkalom: 2020. május 7.
  3. alkalom: 2020. május 14.
  4. alkalom: 2020. május 21.
  5. alkalom: 2020. május 28.
  6. alkalom: 2020. június 4.
  7. alkalom: 2020. június 11.
  8. alkalom: 2020. június 18.
A pontos 2 órás idősávot a résztvevőkkel együtt véglegesítjük.

Hatás

  • A stresszes helyezeteket máshogyan élheted meg és jobban kezelheted.
  • Könnyebben észreveheted az életedet uraló és stresszt okozó mintázatokat.
  • Képes lehetesz tudatosan cselekedni a mindennapokban, választási lehetőséget kínálva saját magad és mások számára, még egy nehéz helyzetben is.
  • Növekedhet a reflexiós képességed, az önismereted és a tudatosságod.
  • Enyhülhetnek az alvásproblémáid vagy stresszalapú betegségeid.
  • Képessé válhatsz elfogadóan kapcsolódni a saját érzelmeidhez, magadhoz és másokhoz.
  • A monoton munkákat nagyobb élvezettel kezdheted el csinálni.
  • Megtalálhatod az apró örömöket az életben, amelyek felett eddig elsiklottál.
  • Nyugodtabbá, megfontoltabbá, együttérzővé válhatsz.
  • Javulhat a memóriád és az érzékelési képességed.
  • A fizikai fájdalmad, a vele járó szenvedés csökkenhet.
  • Könnyebben engedhetsz el dolgokat.
  • Az életedbe beköszönthet a hála és az elégedettség.


Kérlek, akkor add le a jelentkezésedet, ha biztosan tudod, hogy lesz időd minden alkalmon részt venni, ha rendelkezel stabil internetkapcsolattal, laptoppal vagy tablettel és ha az online alkalmak idejére van lehetőséged egy külön szobában, viszonylag háborítatlanul gyakorolni.

További kérdéseiddel keress bizalommal a nelli@slowbudapest.com e-mail címen!