SZERETETTEL AJÁNLOM A TELTHÁZAS MINDFULNESS ELŐADÁSOMRÓL KÉSZÜLT VIDEÓT

Az előadás címe: Mindfulness – megélni a pillanatot és elengedni a stresszt

Az előadás időpontja: 2017. október 25.

A mindfulness, magyarul tudatos jelenlét vagy éber tudatosság az egyik legnépszerűbb stresszkezelési módszer a világban. A mindfulness kutatások eredményeinek 90-es évek közepe óta exponenciálisan növekvő számából tudjuk, hogy a mindfulness alapú tréningek és a velük járó rendszeres meditációgyakorlás bizonyítottan csökkenti a szorongást és a stresszt, növeli a koncentrációt, a testtudatot és az empátiát, hatékonyan segíti a visszatérő depresszió kezelését, a pozitív érzelmek megélését és a negatív érzelmek szabályozását, valamint teljesebb, mélyebben megélt mindennapokhoz vezethet.
Az elmúlt években itthon is egyre többet hallhatunk a mindfulness-ről. Minden évben számos könyv jelenik meg a témában magyarul, és egyre több vállalat és magánszemély érdeklődik a tréningek iránt.

Az előadásban körüljártam, hogy pontosan mit is jelent a tudatos jelenlét és miért leszünk kevésbé feszültebbek a mindennapokban akkor, ha naponta meditálunk. Hasznos volt segítő foglalkozású szakemberek számára, és bárkinek, aki olyan technikát keres, ami segítségével hatékonyabban kezelheti a stresszt az életében. Kiderült, hogy a mindfulness nem csak légzésfigyelést jelent, nem relaxáció, nem is módszertan, ellenben egy átfogó szemléletmód, egy olyan tudatosság, ami a semleges figyelem gyakorlásával segít rálátni a szokásainkra, az életünket észrevétlenül irányító mintázatainkra és a tetteink mögött meghúzódó valódi okora.

Volt szó a semleges figyelemről, a radikális elfogadásról, az automatizmusokról és a reszponzivitásról, és újraértelmezzük az ítélkezésmentességet.

És meditáltunk is.

HÍRLEVÉL-FELIRATKOZÁS